K. Heibos SV
Verzekering en ongevallen

Alle aangesloten leden (spelers, afgevaardigden, trainers, vrijwilligers, bestuursleden) zijn automatisch verzekerd bij de KBVB voor de medische kosten zoals dokterskosten, hospitalisatie, medicijnen, kinesitherapie.

Wat te doen bij een ongeval/kwetsuur tijdens een training of match?

• Vraag aan de secretaris of de afgevaardigde, een medisch attest en neem dit mee naar de arts of de spoedarts die het zal invullen.
  • Bezorg het ingevulde attest zo snel mogelijk aan de secretaris, samen met
    • een kleefbriefje van de mutualiteit
    • een beschrijving van de beroepsbezigheid (student, of bedrijf en functie)
    • een korte beschrijving van het ongeval
    • je bankrekeningnummer
    • eventueel kopie van het voorschrift voor kinesitherapie
  • De secretaris doet dan aangifte bij de KBVB.
  • Bewaar alle rekeningen goed
    • Apotheekkosten (met stempel van de apotheker)
    • Hospitaalfacturen
    • Overzicht remgelden van de mutualiteit
  • Bezorg ze tijdig aan de secretaris
  • Behandeling door een kinesitherapeut moet vermeld staan op het medisch attest. Voeg zeker een kopie van het voorschrift voor kinesitherapie bij het medisch attest. Indien je dit niet doet, kunnen wij de kosten voor de kiné-beurten niet terugbetalen. Steeds rekening houdende met het feit dat er dossierkosten zullen afgaan. Kinebeurten vraag je aan vóór je eerste kiné-beurt. Geen toestemming = geen terugbetaling
  • Zodra de KBVB alle kosten heeft betaald, zullen wij ze doorstorten op je rekening (– dossierkosten).

Indien je nog vragen hebt, kan je steeds terecht bij de secretaris.

Wim Beyers
Kalmthoutlaan 5/2